Trä Hem - Logo


Sattumaa vai johdatusta? Sitä Anna Hammarén pohtii kerratessaan tapahtumaketjua, joka teki hänestä kotien hyvän haltijan.

Kaikki alkoi siitä, kun Anna Hammarén ihmetteli kylpyhuoneensa jäätävän kylmiä seiniä ja korkeita lämmityskulujaan.

– Törmäsin sattumalta perinnerakentamiseen ja kunnostamiseen erikoistuneen Trähusin Thomas Noreilaan, joka tuli paikan päälle tutkimaan rakenteita. Selvisi, että vanhan talon kylpyhuoneessa ei ollut eristeitä laisinkaan. Seinien lämpötila oli miinuksen puolella. Ilmankos olin palellut.

Koko kylpyhuone revittiin. Tilalle rakennettiin talon henkeen sopiva uusi, eristetty ja muutenkin monin kerroin toimivampi kylpyhuone. Urakka eteni alusta loppuun kivuttomasti, vaikka Anna monia remontteja itsekin toteuttaneena varautui takaiskuihin.

– Niitä ei tullut, vaan Thomaksen väki piti minut päivittäin tilanteen tasalla ja jaksoi keskustella kaikesta tilanteeseen liittyvästä opastaen ja ajan kanssa. Kun en ollut kotona, sain kuvatekstareita työn etenemisestä. Olin todennäköisesti suhteellisen hankala asiakas loputtomine kysymyksineni, Anna naurahtaa.

Kylpyhuoneremontin lomassa alettiin jutella muistakin asioista: terveydestä, ekologiasta ja kestävistä valinnoista. Työ valmistui, ja jonkin ajan kuluttua Anna sai puhelinsoiton – omalta kylpyhuoneurakoitsijaltaan, joka tarjosi hänelle töitä samaan konserniin kuuluvan, kotien kokonaisvaltaisia huoltopalveluita tarjoavan Trähemin leivistä. Tarkka ja yksityiskohtiin paneutuva Anna oli juuri se, mitä yhtiö kaipasi keulakuvaltaan.

– Hän oli hyvällä tapaa vaativa asiakas, jolle työn kaikki vaiheet olivat yhtä tärkeitä kuin lopputulos. Ihmisten asunnoista ja pihoista huolehtivalle yritykselle se on elintärkeää. Asiakkailla pitää olla täysi luottamus siihen, että työt hoidetaan oikein, ajallaan ja kotia arvostaen. Suurpiirteisyydelle ei ole tilaa, Thomas Noreila kiteyttää uudenlaisen palvelukonseptin toiminta-ajatusta.

Hyvästä palvelusta jää hyvä mieli

Anna Hammarénille uusi työ oli vastaus pitkään kyteneelle toiveelleen työskennellä asumisen parissa. Isän rakennusyrityksen toiminnan keskellä kasvaneena hän oppi jo aikaisin arvostamaan paitsi ammattitaitoista jälkeä myös sitä palvelukokemusta, joka parhaimmillaan tyytyväiselle asiakkaalle jää.

– Ei ole kyse pelkästään siitä, että työ tulee tehtyä. Ihan yhtä tärkeää jollei jopa ratkaisevampaa on se, miten työ tulee tehtyä. Jääkö asiakkaalle hyvä mieli?

– Trähemin tavoite on auttaa asukasta niin, ettei hänen tarvitse tuhlata omaa, arvokasta aikaansa kodistaan huolehtimiseen. Teemme kaikki korjaukset ja ylläpidot samalla rakkaudella kuin jos asuisimme kohteessa itse. Se on kantava osa meidän ammattiylpeyttämme.

 

Anna Hammarénin sekä kodin remontti- ja huoltopalveluita tarjoavan Trä Hemin yhteinen taival alkoi Annan omasta kylpyhuoneremontista.

 

Jokainen projekti alkaa ilmaisella kotikäynnillä, jossa asukas kertoo tarpeensa ja Trä Hemin asiantuntijat arvioivat työn keston ja kustannuksen. Projekteja on laidasta laitaan. Jotkut haluavat apua remonttiin, toiset pihan kunnossapitoon tai ammattisisustajan neuvoja esimerkiksi muuttaessaan. Joissain kohteissa tehdään kerralla kaikenlaisia pieniä kunnostustöitä listojen kiinnittämisestä ruohonleikkuuseen.

– Henkilökohtaisen, tutun ja turvallisen asumispalvelun tarpeesta kertoo muun muassa se, että taloyhtiöt ovat pikkuhiljaa elvyttämässä talonmieskulttuuria ulkoistusbuumin jäljiltä. Mutta harvempi on tullut ajatelleeksi sitä, että asujilla on usein omaan kotiinsa liittyviä tarpeita, joita eivät yhteiset palvelusopimukset kata. Tai että omakotiasujille ei liiemmin mitään tukipalveluita koskaan ole tällä tavoin tiivistetysti tarjottu, vaikka siellä varsin iso tarve lisäkäsille onkin. Tähän kaikkeen me pystymme vastaamaan.

Yhtiön toiminta on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin. Haussa onkin lisää tekijöitä.

– Työtä riittää muun muassa monipuolisille remonttiosaajille, joilla on iloinen ja lämmin palveluasenne, Anna summaa.

29.12.2017
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail to someone

Trä Hem - Logo

Taru Vihne, asiakasvastaava
taru.vihne@trahus.fi
+358 40 585 2220

Ota yhteyttä

Please leave this field empty.Please leave this field empty.
Tietosuojaseloste

Tilaa TRÄ-uutiskirje

Haluatko kuulla lisää kestävästä asumisesta, taitavista tekijöistä ja perinteisistä rakennusmenetelmistä?

Please leave this field empty.Please leave this field empty.
Tietosuojaseloste